zaterdag 22 december 2007

2007







En dan is het al bijna weer 2008. Eerst zeiden we tegen elkaar; Als we eerst maar tot december komen en dat duurt nog wel even...De maand December is de maand waar we allemaal nog eens extra stilstaan bij de dingen die we het afgelopen jaar hebben gedaan. Eerst beginnen we met goede voornemens die halverwege Januari alweer vergeten zijn. Dan gaan we langzaam plannen maken wat we gaan doen van de zomer met de vakantie: extreem of lui, In eigen land of vliegen we naar de zon? Dan is het weer lente, zomer, herfst en ja dan komt die winter weer en maken het weer gezellig en alles mag weer flink uitgepakt worden. Ons 2007 zullen we niet meer vergeten. In een razend tempo werden er plannen gemaakt en waren we in de ban van ons nieuwe leven in het nog vrij onbekende maar zo mooie Zweden. Het jaar waar we alles van het land wilde leren en de internetsites over zweden werden de nieuwe bijbel. Iedere ochtend werden er zweedse lessen opgedreund tijdens het ontbijt, na het werk begonnen we weer verder te brainstormen en het enthousiastme werd steeds groter. Twijfels kwamen er ook, doen we er wel goed aan, we weten nu wat we hebben ,moeten we dit risico wel nemen....Afscheid nemen van de lieve mensen die we hebben leren kennen,familie die we achterlaten.Eindeloos het hele avontuur vertellen waarom we dit toch willen enz..En toen de grote dag tot nu waar we door heen zijn gevlogen. Wim en ik kijken elkaar soms aan en zeggen; Is het allemaal wel echt!? Deze maand zijn we wederom niet vergeten door de mensen in Nederland. Verschillende pakketten over de post kwamen binnen van Sinterklaas pakjes met de taai taai, pepernoten en chocoladeletters en daarna paketten met Hollandse kaas van me oude collega's(bedankt!) en van mijn schoonouders vele lekkere dingentjes en kadootjes.Verder krijgen we kaarten en mailtjes met de welbekende kerstgroet. Maar ook vanuit Zweden hebben we relatiegeschenken ontvangen. Nu we een eigen bedrijf hebben hoort dat er ook bij en dat is wel zo leuk. Afgelopen woensdag mochten we mee naar een zweeds Julbord. Een zweedse traditie waarbij de baas zijn personeel uit eten neemt voor een kerstbuffet. En omdat wij samen werken met de mensen van het pompstation hoorden wij er ook bij. Een ontzettende leuke ervaring en heerlijk gegeten. Op het laatst kregen we ook nog een julkram(?) omhelzing van de vrouw van het pompstation met de woorden God Jul(Goede kerst). Gaaf toch! Nu lekker een paar dagen voor ons zelf met het gezin. De kerststress heb ik nog niet maar morgen duik ik de keuken in voor ons eigen Julbord. Mijn zus en haar gezin komen kerst met ons vieren en dan wil ik het wel op de juiste manier vieren, op zijn .....Precies! We hebben nog geen idee wat 2008 zal doen met ons maar volgens de mevrouw die de boekhouding doet moeten we vooral zo door gaan. We hebben de afgelopen maanden ontzettend veel werk verzet maar het resultaat mag er zijn. We gaan gewoon verder in het nieuwe jaar en hopen dat we in december 2008 kunnen zeggen: Het was weer een topjaar!! Van alles wat we tot nu toe hebben gedaan en hebben gezien kunnen ze dit niet meer van ons afnemen en voelen ons ontzettend rijk....Fijne dagen iedereen en tot in 2008!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Wim, Antoinette en kinderen. Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie beleven. Ik heb nu gelukkig ook het adres van jullie blog en nu kan ik 'bijblijven'. Door de manier waarop jullie schrijven is het een feest om te lezen, als ik mn ogen dicht doe, zie ik het allemaal voor me. Echt leuk hoor!
Hoe meer ik lees, hoe eerder mijn vierwielige Italiaanse Bella naar het noorden wil.. Wie weet, op een goeie dag?
Ik vind het ook geweldig hoe jullie je daar een plekje in de gemeenschap wisten/weten te veroveren. En de hollandse nuchterheid die er vanaf straalt. Prachtig!
Dag allemaal, hartelijke groet uit een koud en mistig Midwoud.
Tot de volgende keer! Geniet lekker van de feestdagen en proost maar eens flink op het nieuwe jaar. Dan doe ik hier met jullie mee als ik het glas er op hef, OK? Dan zal ik even aan jullie denken hoor.
Willem.

Anoniem zei

Hoi,
Wij willen jullie een fantastisch goed 2008 wensen. Dat al jullie dromen uit komen en dat het inderdaad een top jaar voor jullie word.
Groetjes van patrick, Carla, jeffrey en Duncan