zaterdag 17 november 2007

Hetzelfde maar ietsje meer

Veel dingen gaan hier in Zweden hetzelfde als in Nederland. Mijn welbekende blauwe bonus kaart van de AH is omgeruild voor een andere, we hebben nieuwe pasjes van kleding, witgoedwinkles etc. De bankpasjes zijn omgeruild en de betalingen kunnen gewoon doorgaan. En net als in Nederland trek je als je het koud hebt warme kleding aan. Je begint met een onderbroek alleen hier trek je nog een lange onderbroek er overheen, net ietsje meer. Fietsen doe je op banden maar met spijkers, net ietsje meer maar effectief. Trok ik in Nederland nooit een muts over mijn koppie, hier doe je dat gewoon, je wilt wel! Je ziet ze in de mooiste kleuren, maten, soorten, met flapjes, pompoenen,klepjes maakt niet uit. Je koppie blijft zo wel lekker warm en niemand word er warm of koud van wat jij leuk vind, gewoon doen.
Mijn kinderen lopen nu dan ook in skipakken over straat of op de fiets. Dat was in Nederland niet denkbaar. Vandaag nog een sneeuwschuiver aangeschaft en gelijk ook een voor de jongens, kunnen ze aan de bak. We kunnen niet wachten ehh, Hun kunnen niet wachten op die drie meter die er aan zit te komen.......(vraag me niet wanneer, ze weten het zeker, het komt eraan!).Ik zelf zit er niet mee als er niet meer als 5 cm valt dan is het ook snel weer weg ook, maar ja dat zeg ik maar niet meer hardop want dat kijken ze me een beetje link aan. En dan de kerst die er aan zit te komen, de winkels liggen vol met rotzooi, net als in Nederland maar je proeft hier toch meer dat het "leeft" Het komt denk ik omdat het hier om vier uur al donker is en allemaal hebben ze lampjes voor de ramen. De gordijnen, lampenkappen, handdoeken(ook in het toilet), theedoeken, servies etc word in het thema kerst gedaan en dat is toch wel grappig om te zien. Zelfs Wim vond het idee om kerstgordijnen te kopen wel leuk!!!!nou moe.....Net ietsje meer dus maar beregezellig.....

3 opmerkingen:

Unknown zei

weer leuk om wat te lezen over jullie leventje
3 meter sneeuw das niet mis
hoop dat je de vriezer vol heb leggen he
hier in nederland loopt alles al vast als er 5 cm sneeuw ligt
in duitsland ligt ook al sneeuw en dat is ook niet meer voorgekomen in 30 jaar dus ik denk dat het een strenge winter wordt
veel plezier geluk en gezondheid
groetjes aan wim en de kids

benito rotterdam holland

liefs ikke zei

Nou die jenever kun je met de kou prima gebruiken toch?? al zit er Senseo in. Maar heb je al spijkerbanden want dan stuur ik eens de maat van Sybren fiets, die wil zo graag spijkerbanden op de fiets hebben. We komen vast nog eens op de koffie want het was erg gezellig. Liefs en de groetjes
Sybren en Gitta

Anoniem zei

willem met kerstballen, een opwindend idee antoinette? krijg je het lekker warm van.veel plezier.groeten en liefs jeen