vrijdag 26 oktober 2007

visite

Het is voor mij alweer een poosje geleden maar ik heb weer genoeg stof om op het blog te zetten. Afgelopen weekend kwamen mijn schoonouders, schoonzusje en haar oudste dochter Isabel bij ons logeren voor 4 dagen. Het was super gezellig. Ik had een verlanglijstje gemaild met spullen die ik hier tot op heden nog niet heb kunnen vinden en toch miste. Eigelijk moet je alles los laten wat met Nederland te maken heeft, dus ook het eten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn mannetjes hier zijn nogal van de hagelslag, pindakaas, kokosbrood, schuddebuikjes(!),en alles wat je maar kunt verzinnen op brood.Nu vind ik zelf af en toe een boterham met appelstroop of jam lekker maar kan heel goed zonder. Ik ben meer van de hartige en dus kreeg ik ook heerlijke hollandse boeren kaas.MMMMM....Enfin , het leek wel sinterklaas want er kwam naast een heleboel andere lekkere dingen ook pepernoten en brokken speculaas uit de doos. Mijn belangrijkste boodschap waren de Senseopads. Ik kan weer een poosje toe, heerlijk!Zonder mijn koffie functioneer ik niet en dat is voor baas Wim ook niet handig. De zweetsers zoals Paul ze noemt staan bekend dat ze gauw ziek zijn en liever lui dan moe zijn maar dat komt omdat zij geen senseo kennen! De dagen waren veel te kort maar ik denk wel dat ze een goede indruk hebben van ons nieuwe thuisland.Er werd gekookt voor ons en ik kwam thuis in een schoon opgeruimd huis! Wat een verwennerij, dat went snel.Deze lieve mensen zijn goud waard, die moet je koesteren, bedankt!!!! Het voelde dan ook heel vreemd toen ze weer weg waren. De dagen worden hier koud en steeds korter. Afgelopen nacht heeft het ruim 3 graden gevroren. Alles zag wit buiten. De kinderen hier hebben standaard een regen of ski-broek aan met buitenspelen. de muts op en daarover heen de fietshelm, ziet er raar uit maar who cares! Je wilt wel als het zo koud is!! Nu is hier de herfstvakantie begonnen en de jongens mogen ietsje langer doorslapen. Wim is gisteren begonnen aan een klus die helaas niet af kwam en dus vandaag af moest tussen de andere klussen door. We werken met een programma waarmee we alle informatie en gegevens kunnen lezen over die auto waar je op dat moment mee bezig bent. Zo ook de tijd die je nodig hebt om het klaar te krijgen. Het gaat hier nogal wel eens fout zodat de aangegeven tijd gerust verdubbeld mag worden. Zo is het met deze klus dus ook zo terwijl we het al ruim hadden berekend. Slecht begin van het weekend. Gelukkig kan ik nu ook banden verwisselen, de winterbanden met spikes vliegen hier om je oren.Ook het balanceren van de banden gaat me steeds beter af en zo heb ik het idee dat ik mezelf nuttig maak en werk uit zijn handen kan halen.Het monteurs vak had ik niet licht ingeschat maar ik zie nu toch dat er heel veel dingen zijn waar je tegen aan loopt en met de nieuwere auto's met hun techniek maakt het er niet makkelijker op. Het weekend heeft hij echt nodig om bij te tanken.Misschien nog een ritje met de mustang is wel een idee, even lekker er tussen uit.Nog een paar dagen en ook dan is de maand oktober geweest.Waar blijft de tijd, de dagen gaan me veel te snel. Ik moet nog zoveel. Terugdenkend op de afgelopen tijd vanaf we hier in Zweden wonen en werken is er enorm veel gebeurd. Hoe zal het zijn een jaar verder dezelfde tijd? Afwachten maar en doorgaan met ademhalen, prettig weekend allemaal!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi fam. Kooiman,

Ook een prettig weekend gewenst en rust maar lekker uit voorzover dat mogelijk is.

Groetjes reiny

Unknown zei

wow leuk hoor dat het goed gaat
en super dat je mee helpt in de werkplaats
ik hoop dat jullie wel een beetje rust nemen tussen door
het werk loopt niet weg hoor

groetjes benito
p.s wim die jongen uit australie
(erik) komt bij ons werken vanaf november